Informácie ako podať sťažnosť
Zákon č.9/2010 Z.z. - Zákon o sťažnostiach
upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických alebo právnických osôb.
Sťažnosťou je:
- podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktorá sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
- poukázanie na konkrétne nedostatky, najmä porušenie právnych predpisov.
Podávanie sťažnosti (§ 5 zákona):
- sťažnosť musí byť písomná,
- sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu pobytu sťažovateľa a vlastnoručný podpis sťažovateľa. V prípade právnickej osoby musí sťažnosť obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.
- sťažnosť musí byť čitateľná, zrozumiteľná a musí z nej byť jednoznačné, proti komu smeruje,na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.
Ak sťažnosť nemá požadované náležitosti, nie je zrozumiteľná, alebo sú na jej náležité vybavenie potrebné údaje, ktoré sa v sťažnosti neuvádzajú, je poverený pracovník povinný zabezpečiť ich doplnenie. Pokiaľ sťažovateľ na vyzvanie nepredloží písomné znenie sťažnosti, alebo nedoplní požadované údaje v stanovenom termíne (do 10 dní od vyzvania), vybavenie sťažností sa odloží. Sťažnosť, v ktorej sťažovateľ neuvedie svoje meno a adresu je anonymnou sťažnosťou a organizácia ju vybavuje len vtedy, keď obsahuje konkrétne údaje, ktoré nasvedčujú, že bol porušený právny predpis.
Sťažnosť je možné podať:
- písomne poštou na adresu: Nemocnica AGEL Zlaté Moravce
Ul. Bernolákova 4
953 01 Zlaté Moravce - osobne na sekreteriáte nemocnice, 1.poschodie budovy riaditeľstva,
- telefonicky: +421 376 905 231,
- faxom: +421 376 425 151,
- e-mailom: sekretariat@nemocnicamoravce.sk.
V prípade podania sťažnosti telefonicky, formou faxu alebo e - mailom, ktorý nie je vybavený elektronickým podpisom, je prijímateľ bezodkladne povinný vyžiadať aj jej písomné znenie, ktoré bude doručené organizácii do 5 pracovných dní od obdržania výzvy sťažovateľom. Sťažnosť podaná na meno zamestnanca organizácie sa považuje za sťažnosť podanú na organizáciu.
Lehota na vybavenie sťažnosti:
Naše zdravotné zariadenie sa snaží na sťažnosť reagovať v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 pracovných dní, pričom lehota začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia podnetu.
Oznámenie o výsledku sťažnosti:
- sťažnosť je vybavená odoslaním písomného oznámenia výsledku jej prešetrenia sťažovateľovi,
- v oznámení sa uvedie, či sťažnosť je opodstatnená, alebo neopodstatnená. Ak má sťažnosť viacero častí, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti obsahuje výsledok prešetrenia každej z nich. Sťažnosť zložená z viacerých častí je vyhodnotená ako opodstatnená, ak aspoň jedna z jej častí je opodstatnená,
- ak je sťažnosť opodstatnená, v oznámení sa uvedie, že orgánu verejnej správy, v ktorom sa sťažnosť prešetrovala, boli uložené povinnosti podľa § 19 ods. 1 písm. i).