Logo

PARTNER VÁŠHO ZDRAVIASme súčasťou skupiny AGEL, najväčšieho súkromného poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v strednej Európe.

KLIENTSKE CENTRUM

037/ 6905 111

Pacienti, návštevy, verejnosť

Informácie ako podať sťažnosť

Podávanie, riešenie a kontrolu vybavovania sťažností tak u fyzických ako aj právnických osôb upravuje Zákon o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov (ďalej ako "Zákon").

Sťažnosťou je: 

  • podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktorá sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
  • poukázanie na konkrétne nedostatky, najmä porušenie právnych predpisov.

Podávanie sťažnosti (§ 5 zákona):

1. sťažnosť musí byť písomná. Možno ju podať v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe,
2. sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu pobytu sťažovateľa a vlastnoručný podpis sťažovateľa. V prípade právnickej osoby musí sťažnosť obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať,
3. sťažnosť musí byť čitateľná, zrozumiteľná a musí z nej byť jednoznačné, proti komu smeruje,na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha,
4. sťažnosť podaná v elektronickej podobe musí byť sťažovateľom autorizovaná podľa osobitného predpisu; to neplatí, ak sťažnosť bola odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa,
5. Ak sťažnosť podaná v elektronickej podobe nie je autorizovaná podľa osobitného predpisu ani odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa, sťažovateľ ju musí do piatich pracovných dní od jej podania potvrdiť, a to vlastnoručným podpisom, jej autorizáciou podľa osobitného predpisu alebo jej odoslaním prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa, inak sa sťažnosť odloží. O odložení sťažnosti a dôvodoch jej odloženia písomne upovedomí sťažovateľa do 15 pracovných dní od odloženia. Sťažovateľom sa na účely odsekov 4. a 5. rozumie aj osoba oprávnená konať v mene právnickej osoby. Lehota na vybavenie sťažnosti začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia potvrdenia sťažnosti. Ak potvrdenie sťažnosti obsahuje iné údaje ako sťažnosť podaná v elektronickej podobe, sťažnosť podanú v elektronickej podobe odloží.
6. Ak sťažnosť neobsahuje náležitosti podľa odseku 2, a ak ide o sťažnosť podanú v elektronickej podobe aj podľa odseku 4 alebo odseku 5, nemocnica ju odloží podľa § 6 ods. 1 písm. a) Zákona.
7. Ak sa sťažovateľ dostaví u sťažovateľa osobne podať sťažnosť, ktorú nemá vyhotovenú písomne podľa odseku 1, orgán verejnej správy sťažovateľa príjme a umožní mu, aby si sťažnosť v listinnej podobe vyhotovil. Ak do nemocnice dostaví osoba, ktorej zdravotný stav bráni, aby si sťažnosť v listinnej podobe vyhotovila sama, za túto osobu ju vyhotoví zamestnanec nemocnice. Povinnosť sťažovateľa uviesť náležitosti sťažnosti podľa odsekov 2. a 3. tým nie je dotknutá.
8. Písomnosti súvisiace s vybavovaním sťažnosti, ktorú podalo viac sťažovateľov spoločne a nie je v nej určené, komu z nich sa majú doručovať, nemocnica zašle sťažovateľovi, ktorý ako prvý uvádza údaje podľa odseku 2.
9. Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť písomné splnomocnenie s osvedčeným podpisom (ďalej len "splnomocnenie") zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti. Ak sa sťažnosť podáva v elektronickej podobe, postupuje sa pri zastupovaní sťažovateľa podľa osobitného predpisu. Ak zástupca k sťažnosti splnomocnenie nepriloží, nemocnica podľa § 6 ods. 1 písm. c) Zákona odloží. Povinnosť priloženia splnomocnenia sa nevzťahuje na zastupovanie sťažovateľa advokátom podľa osobitného predpisu. 
(10) Sťažnosť adresovaná zamestnancovi alebo vedúcemu zamestnancovi oddelenia/úseku nemocnice je sťažnosťou podanou nemocnici.

Sťažnosť, v ktorej sťažovateľ neuvedie svoje meno a adresu a je anonymnou sťažnosťou,  organizácia ju vybavuje len vtedy, keď obsahuje konkrétne údaje, ktoré nasvedčujú, že bol porušený právny predpis.

Sťažnosť je možné podať:

  • písomne poštou na adresu: Nemocnica AGEL Zlaté Moravce
                                                 Ul. Bernolákova 4
                                                 953 01  Zlaté Moravce
  • osobne na sekreteriáte nemocnice, 1.poschodie budovy riaditeľstva,
  • ​telefonicky: +421 376 905 231,
  • ​​faxom: +421 376 425 151,
  • e-mailom: sekretariat@nemocnicamoravce.sk.

V prípade podania sťažnosti telefonicky, formou faxu alebo e - mailom, ktorý nie je vybavený elektronickým podpisom, je prijímateľ bezodkladne povinný vyžiadať aj jej písomné znenie, ktoré bude doručené organizácii do 5 pracovných dní od obdržania výzvy sťažovateľom. Sťažnosť podaná na meno zamestnanca organizácie sa považuje za sťažnosť podanú na organizáciu.

Lehota na vybavenie sťažnosti: 

Naše zdravotné zariadenie sa snaží na sťažnosť reagovať v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 pracovných dní, pričom lehota začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia podnetu. 


Oznámenie o výsledku sťažnosti:    

  • sťažnosť je vybavená odoslaním písomného oznámenia výsledku jej prešetrenia sťažovateľovi, 
  • v oznámení sa uvedie, či sťažnosť je opodstatnená, alebo neopodstatnená. Ak má sťažnosť viacero častí, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti obsahuje výsledok prešetrenia každej z nich. Sťažnosť zložená z viacerých častí je vyhodnotená ako opodstatnená, ak aspoň jedna z jej častí je opodstatnená,
  • ak je sťažnosť opodstatnená, v oznámení sa uvedie, že sa sťažnosť prešetrovala, boli uložené povinnosti podľa § 19 ods. 1 písm. i).